لرزه گیر ارومیه

جهت خرید انواع فلنج در ارومیه و اطراف تماس بگیرید: 02155572094



کد مطلب: 00041.html
لرزه گیر
۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶

خودروسازی ایران در آیینه صنعت خودروسازی اقتصادهای موفق

سیاست خودرویی کشور در دهه‌های اخیر به‌گونه‌ای بوده است که نه رضایت مصرف‌کننده را تأمین و نه سهم قابل‌توجهی در تولید و اشتغال ایجاد کرده است، و تنها برندگان این سیاست؛ شبه‌تکنوکرات‌های خودرویی بوده‌اند.

به‌گزارش خبرنگار اقتصادی شرکت اتصالات به نقل از خبرگزاری تسنیم، سهم صنعت خودروسازی در اقتصادهای مدرن جهان قابل توجه است و نشان می‌دهد که این صنعت چه جایگاهی در توسعه کشورهای صنعتی دارد. از کشورهای ممتاز خودروهایی جهان مانند ژاپن و آلمان تا کشورهایی که طراحان خبره‌ای در شرکت‌های خود دارند، مانند ایتالیا و کشورهایی مانند آمریکا و کره جنوبی که تیراژهای قابل توجه و کیفیت متوسطی دارند؛ و البته کشورهایی مانند فرانسه که مایه طنز کارشناسان خودرو شده‌اند، همه و همه تلاش می‌کنند از مزیت‌های - لرزه گیر ارومیه - داشتن صنعت خودروسازی فعال در اقتصاد خود بهره ببرند.

expansion joint rubber with flange ضربه گیر لاستیکی فلنجدار

سهم صنعت خودروسازی در اقتصاد آمریکا 3 تا 3.5 درصد از تولید - لرزه گیر ارومیه - ناخالص داخلی است، یعنی 650 تا 700 میلیارد دلار از تولید ناخالص داخلی آمریکا به صنعت خودروسازی این کشور بازمی‌گردد. علی‌رغم جا ماندن خودروسازان آمریکایی از مسابقه جهانی، بازار بزرگ این کشور فرصت‌های زیادی برای - لرزه گیر ارومیه - کمپانی‌های آمریکایی و خارجی که چشم به بازار این کشور دارند فراهم کرده است.

expansion-joint accordion ضربه گیر آکاردئونی

خط تولید شرکت‌های تویوتا و هوندا با 30 هزار و 26 هزار کارگر، یعنی مجموعاً 56 هزار کارگر آمریکایی نقش جالبی در اشتغال صنعتی آمریکا بازی می‌کنند. این آمار؛ به اشتغال مربوط به خطوط تولید این دو شرکت مربوط می‌شود و سایر بخش‌ها در زنجیره صنعت خودرو را شامل نمی‌شود.

expansion-joint accordion welding ضربه گیر آکاردئونی جوشی

صنعت اتومبیل به‌معنای کلّیت این صنعت از تولید تا خدمات پس از فروش و شبکه تعمیرگاه‌های مختلف؛ در آمریکا حدود 8 میلیون نفر را به‌کارگیری کرده است. این میزان برای - لرزه گیر ارومیه - اقتصاد ایران حدود 500 هزار نفر است که اگر به جمعیت دو کشور ایران و آمریکا توجه شود، مشاهده می‌کنیم که میزان اشتغال مربوط به صنعت خودرو - لرزه گیر ارومیه - در ایران ناچیز است. جمعیت ایالات متحده کمتر از 4 برابر ایران است که با یک تناسب ساده می‌توان نشان داد که صنعت خودروی ایران باید 2 میلیون نفر - لرزه گیر ارومیه - را در زنجیره خود جای دهد، اما - لرزه گیر ارومیه - تنها یک‌چهارم آن را به‌کارگیری کرده است.

expansion-joint rubber mahardar ضربه گیر لاستیکی مهاردار

سهم صنعت اتومبیل در اقتصاد آلمان که 77 درصد از تولیدات خودرویی خود را صادر می‌کند، حدود 5 درصد است. این کشور با تمرکز بر تولید خودروهای با ارزش افزوده بالا؛ به‌اندازه کافی لوکس و به‌اندازه کافی قابل خرید؛ توانسته است جایگاه ویژه‌ای در سطح صنعت خودروی جهانی برای خود دست و پا کند و برندهای خود را در جهان در جایگاه ویژه‌ای بنشاند.

expansion-joint accordion with flange mahardar ضربه گیر آکاردئونی فلنجدار مهاردار

8.7 درصد از نیروی کار ژاپن (5.5 میلیون نفر) در صنعت خودرو کار می‌کند و این - لرزه گیر ارومیه - کشور توانسته است باارزش‌ترین برندهای خودروسازی دنیا را در اختیار بگیرد. به‌طوری که لکسوس (Lexus) در هشت سال گذشته به‌طور پیاپی به‌عنوان بهترین برند خودرویی جهان انتخاب شده است. تویوتا موتور با 214 میلیارد دلار، باارزش‌ترین برند خودرویی جهان است.

expansion joint rubber with flange ضربه گیر لاستیکی فلنجدار

اینجا چه‌خبر است؟

expansion joint rubber with flange ضربه گیر لاستیکی فلنجدار

محمد شریعتمداری - لرزه گیر ارومیه - وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت در سال 1396 گفت: صنعت خودروسازی با - لرزه گیر ارومیه - دارا بودن سهم 3.5 تا چهار درصدی در تولید ناخالص داخلی کشور، همچنین سهم 18 تا 20 - لرزه گیر ارومیه - درصدی در بخش صنعت و سهم 12درصدی اشتغال بخش صنعتی کشور، از جایگاه - لرزه گیر ارومیه - اقتصادی، سیاسی و اجتماعی ویژه‌ای برخوردار است.

expansion-joint accordion with thread ضربه گیر آکاردئونی رزوه ای

این رقم برای سال 1395، 2.2 درصد سهم از تولید ناخالص داخلی (GDP) بود، زیرا؛ از یک میلیون و 317 هزار و 500 میلیارد تومان تولید ناخالص - لرزه گیر ارومیه - داخلی کشور در آن سال، خودروسازان داخلی با فروش 29 هزار و 402 میلیارد تومانی سهم 2.2درصدی از GDP را دارا بودند. بعضی برآوردها سهم صنعت خودرو در تولید ناخالص داخلی کشور را تا 4 درصد هم نشان داده‌اند که طرفداران زیادی ندارد و مبنای آن دقیق نیست.

expansion joint rubber with flange ضربه گیر لاستیکی فلنجدار

بررسی این چند گزاره آماری نشان می‌دهد که صنعت خودرو در ایران از لحاظ کمی از کشورهای صنعتی فاصله زیادی؛ اما نه به‌اندازه فاصله کیفی؛ دارد. حتی کشوری مثل آمریکا که خودروساز درجه اول هم محسوب نمی‌شود، نسبت به ایران؛ از درصد بیشتری به‌عنوان - لرزه گیر ارومیه - سهم صنعت خودروسازی در سبد تولید ناخالص داخلی خود برخوردار شده است.

expansion-joint accordion with flange mahardar ضربه گیر آکاردئونی فلنجدار مهاردار

موضوع فقط کمیت نیست!

expansion-joint accordion ضربه گیر آکاردئونی

با این حال موضوع فقط کمیت نیست - لرزه گیر ارومیه - و اگرچه سهم صنعت خودروسازی در اقتصاد ایران - لرزه گیر ارومیه - کافی نیست، اما این میزان سهم هم در شرایط عادلانه و معقولی به‌دست نیامده است. رضایت مصرف‌کننده از وضعیت خودرویی کشور ضرب‌المثل شده است و ادامه یک سیاست شکست‌خورده که در 3 دهه اخیر هرگز گامی به جلو برنداشته باعث شگفتی کارشناسان اقتصادی شده است. گزاره‌هایی مانند:

expansion-joint accordion with flange ضربه گیر آکاردئونی فلنجدار
  1. حمایت بی‌منطق از - لرزه گیر ارومیه - صنعت خودروسازی
  2. خودروسازی دولتی نیست
  3. خودروسازی خصوصی نیست
  4. خودروسازی شبه‌دولتی با ترکیب معایب هر دو بخش خصوصی و عمومی
  5. نظام تعرفه‌گذاری ضدکیفیت
  6. سیاست ارزی ضدتولید (سرکوب - لرزه گیر ارومیه - ارزی)
  7. حضور سایه‌های باندی در - لرزه گیر ارومیه - صنعت خودروسازی، علیه بخش خصوصی واقعی
  8. نارضایتی عمومی شدید از سیاستگذاری خودرویی

به‌طور همزمان - لرزه گیر ارومیه - در صنعت خودروی ایران وجود - لرزه گیر ارومیه - دارد که باعث شده است خودروهای 30 سال پیش با صف خرید و بدعهدی‌های فراوان خودروسازان تحویل مشتری شود. نتیجه این وضعیت نارضایتی مردم، از بین رفتن منابع عمومی - لرزه گیر ارومیه - کشور و منتفع شدن اقلیتی از شبه‌تکنوکرات‌ها است که به‌عنوان مدیر و سیاستگذار در دهه‌های اخیر بر مقدرات صنعت خودروی ایران حاکم بوده‌اند.

expansion joint rubber with flange ضربه گیر لاستیکی فلنجدار

انتهای پیام/+

expansion joint rubber with flange ضربه گیر لاستیکی فلنجدار

*** مشتری گرامی، با توجه به نوسانات قیمت، لطفا قبل از واریز وجه منتظر تایید کارشناس فروش بمانید. *** رد کردن